A KUNHEGYESI REFORMÁTUS ÁLTALÁNOS ISKOLA LAPJA
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Csengőszó
 
Képek
 
Linkek
 
Alapítvány

Az Orando et Laborando Alapítvány számlájára a 2010. évben az 1%-okból 270.473 Ft érkezett.

Az összeget az alapítvány az alapító okiratában foglaltakra használja fel.

 Hálás köszönet minden adományozónak!

Továbbra is szeretettel várjuk adója 1%-át. Adószám: 18826517-1-16

Számlaszám: 11745145-20004271

Megérkezett az alapítvány számlájára a Mága Zoltán hegedűművész által a kunhegyesi református templomban tartott hangversenyén felajánlott 100.000 Ft is.

 
TÁMOP-3.1.4./08/2-2009-0116
TÁMOP-3.1.4./08/2-2009-0116 : Beszámoló a projekt szakmai végrehajtásáról

Beszámoló a projekt szakmai végrehajtásáról

  2010.07.04. 17:12


TÁMOP 3.1.4.-08/2-2009-0116                   

Kompetencia alapú oktatással a fejlődő iskoláért 

 

BESZÁMOLÓ A PROJEKT TELJESÍTÉSÉRŐL

2009.06.01-2010.06.24.

 

A pályázatunkat 2009. 05.05-én fogadta be az Oktatási és Kulturális Minisztérium Támogatáskezelő Igazgatósága. A projekt 2009. 06.01-jén indult.

 

Kedvezményezett: a Kunhegyesi Református Egyházközség

                               5340 Kunhegyes, Szabadság tér 13.

 

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.

A támogatás összege: 15 000 000 Ft

 

A projekt lebonyolításának területei:

- szakmai lebonyolítás; elszámolás június vége

- eljárásrendi, pénzügyi lebonyolítás; elszámolás augusztus vége

 

Projektindítási tennivalók:

-         dokumentáció megismerése

-         projektszervezet felállítása:

projektmenedzsment – projektmenedzser: Baranya Pálné

                                                                              - pénzügyi vezető: Kasza Sándorné

                                                                              - projektasszisztens: Kota Zoltánné

       szakmai megvalósítók – szakmai vezető: Göncziné Koch   Ibolya

                                            - megvalósító pedagógusok: Gorzásné Nagy Judit, Fekete-Budai Borbála, Felső Andrea, Magyar György, Négyesiné Gál Mónika, Szabó Józsefné

 

-         Felelősség tisztázása:

támogatási szerződés aláírója: a fenntartó nevében Nagy Kálmán elnök-lelkész

együttműködési megállapodás, szakmai feladatterv: Baranya Pálné intézményvezető

 

-         Szerződések + munkaköri leírások

vállalkozási szerződés: Szegedi György intézményi folyamat-szaktanácsadó    munkaszerződés: Baranya Pálné projektmenedzser

      megbízási szerződés: Göncziné Koch Ibolya szakmai vezető

                                         Kasza Sándorné pénzügyi vezető

                                         Kota Zoltánné projektasszisztens

                                         megvalósító pedagógusok

      együttműködési szerződés a mentorok biztosításáról a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Pedagógiai Intézettel

 

IMPLEMENTÁCIÓ

A 2009/2010. tanévben a kompetencia alapú oktatás implementációját elvégeztük a következő módon:

·        Adaptáltuk a NAT szerinti kulcskompetencia-területek fejlesztését, újszerű tanulásszervezési eljárások alkalmazását támogató oktatási programok és taneszközök alkalmazását.

·         Bevezettük egy tanulócsoportban, a „Szövegértés-szövegalkotás” kulcskompetencia területen teljes tanórai lefedettséget biztosító kompetencia alapú oktatási programot, programcsomagot a 3.b osztályban; Bevezető pedagógus: Gorzásné Nagy Judit

 

·        Bevezettük két tanulócsoportban, a „Matematika” kulcskompetencia területen teljes tanórai lefedettséget biztosító kompetencia alapú oktatási programot, programcsomagot a 2. és 7. osztályokban; Bevezető pedagógusok: Szabó Józsefné és Négyesiné Gál Mónika

 

         Bevezettük két tanulócsoportban az „angol idegen nyelvű kommunikáció” kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási programot, programcsomagot a 4. és 5. osztályban. Bevezető pedagógus: Felső Andrea

 

·        Bevezettük egy tanulócsoportban az életpálya-építés kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási programot a 6. osztályban. Bevezető pedagógus: Magyar György

 

·        Biztosítottuk a tantárgytömbösített oktatást a szakrendszerű oktatásban úgy, hogy a kötelező tanórai foglalkozások teljes intézményi időkeretének legalább 5%-a mértékéig megvalósuljon 7. osztályban matematika és magyar nyelv és irodalom órák tömbösítésével. bevezető pedagógusok: Négyesiné Gál Mónika és Magyar György

 

·        Biztosítottuk az Ember a természetben műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatását a 6. osztályban. Bevezető pedagógus: Fekete-Budai Borbála

 

·        Megteremtettük a lehetőségét az újszerű tanulásszervezési technikák alkalmazását segítő, a kulcskompetenciák fejlesztését támogató modern pedagógiai módszertan alkalmazásának

 

A tevékenység keretében megvalósítottuk a következő elemeket:

 

- három hetet meghaladó hitélet projekt megszervezése-7. osztály: felelős: Gál Piroska

 

7 bevont tanítási óra: Hit és erkölcstan, Angol, Magyar, Földrajz, Matematika, Technika, Rajz

6 óra tanórán kívüli tevékenység: Adventi Országos Szavaló és Dicséreténeklő verseny, London busz, Házi kiállítás, Házi egyháztörténeti verseny Kálvin életéből 2 forduló, Karácsonyi műsor

 

- egészségnevelési témahét megszervezése- 5. osztály: felelős: Négyesiné Gál Mónika

Előzetes:

    rajzpályázat 

     virágültetés

Témahét      

    - tanítási órákon

    - órán kívül:

           - védőnő: helyes táplálkozás

           - rendőr: közlekedésbiztonság

            -kéz- és lábápolás

            -kerékpározás, kajakozás

                     

 

- játék moduláris oktatási program megszervezése -5. osztály: felelős: Felső Andrea

Tanórán

         1. Modul: Idegen nyelv: A beszédkészség komplex és funkcionális fejlesztése:     4x45 perc
2. Modul: A tanulók összehangolt fejlesztése különböző szakos tanárok  által.
    Hittan: 1x45 perc
    Magyar nyelv: 1x45 perc
    Matematika: 1x45 perc
    Természetismeret: 1x45 perc
    Testnevelés: 1x45 perc
3. Modul:     Osztályfőnöki óra: 2x45 perc

Tanórán kívül
            4. Modul: Mozgásos játékok – ÍJÁSZKODÁS

          2 x 45 perc

5. Modul:
Játék-délután: 2x45 perc

 

- Digitális készségek fejlesztésének érdekében megvalósítottuk, hogy a programban az érintett tanórák 25%-ában az IKT-eszközök használata biztosított legyen.

- Iskolánk pedagógusainak felkészítése, felkészülése megtörtént a fenti intézményi implementációra.

 

 

A projekt szakaszai:

 

-         Projekt indítása, kapcsolatfelvétel, tájékoztatás  - felelős: Baranya Pálné projektmenedzser  Időpont: 2009. augusztus

 

-         Kompetenciaközpontú előkészítő továbbképzések – felelős: Tóthné Danisovszki Ágnes igazgatóhelyettes  Időpont: 2009. 08.-09. hó

 

-         Implementáció elindítása a bevont osztályokban - felelős: Baranya Pálné, bevont pedagógusok 2009. 09. hó

 

 

-         IKT alapú felkészítő képzések - felelős: Tóthné Danisovszki Ágnes igazgatóhelyettes  Időpont: 2009. 09 -12. hó

 

 

-         IKT eszközök beszerzése - felelős: Kasza Sándorné gazdasági vezető   Időpont: 2009. 09. hó

 

-         Kis értékű eszközbeszerzések - felelős: Kasza Sándorné gazdasági vezető   Időpont: 2010.03. hótól

 

-         Helyi tantervi adaptáció az érintett évfolyamokon- felelős: Baranya Pálné igazgató

          Időpont: 2009. 08. hó

 

-         Módszertani továbbképzések - felelős: Tóthné Danisovszki Ágnes igazgatóhelyettes    Időpont: 2009. 09. hótól

 

-         Mentorálás, szaktanácsadás – felelős: Baranya Pálné projektmenedzser

Időpont: 2009. 09. hótól

 

-         PEJ leadása – felelős: Baranya Pálné projektmenedzser és Kasza Sándorné pézügyi vezető     Időpont: 2010. 01. 13.

 

-         Önálló intézményi innováció kidolgozása – vezető: Nagy Tibor tanár

          Időpont: 2010.03.01-2010. 05.15.

 

-         „Jó gyakorlat” átvétele – felelős: Göncziné Koch Ibolya szakmai vezető

          Időpont: 2010.03.01-2010. 05.15.

 

-         Pedagógiai program felülvizsgálata, korszerűsítése - felelős: Tóthné Danisovszki Ágnes ig.h. Időpont: 2010.03.01-2010. 06.15.

 

-         Helyi tantervi adaptáció az 1-8. évfolyamon - felelős: Tóthné Danisovszki Ágnes Időpont: 2010.03.01-2010. 05.15.- 2010. 06.15.

 

-         Pedagógiai program elfogadása és jóváhagyása - felelős: Baranya Pálné projektmenedzser Időpont: 2010. 08.31-ig

 

-         Implementáció értékelése, tájékoztatás - felelős: Baranya Pálné projektmenedzser   Időpont: 2010.06.24.

 

-         Záró PEJ elkészítése – felelős: Baranya Pálné projektmenedzser és Kasza Sándorné pénzügyi vezető   időpont: 2010.08.31-ig

 

 

 

 

A projekt elérte célját:

-         A sikeres munkaerő-piaci alkalmazkodáshoz szükséges, az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése és kompetencia alapú oktatás bevezetése, fenntartása

-         A kompetencia alapú oktatás módszertanának és eszközeinek megismerése és alkalmazása

-         A pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítése

-         A tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztése és megerősítése

-         Az egyenlő hozzáférés és esélyegyenlőség szempontjainak érvényesítése

 

A szakmai megvalósítók beszámolójára, értékelésére a továbbiakban kerül sor, én röviden a  projektmenedzsment tevékenységéről szólnék: Kezdetben nem bíztunk magunkban, és külsősöket bíztunk meg a lebonyolítás irányításával, pénzügyi elszámolással. Aztán mikor a szerződésmódosítás külsősök által elkészített hiánypótlását több alkalommal sem fogadták be,  rájöttünk, fel kell nőnünk a feladathoz, saját kézbe venni az irányítást, részletesen meg kell ismerni a pályázatot, céljait, feladatait, az elszámolás rejtelmeit. Megkötöttük a szerződést az iskola két alkalmazottjával, rábeszélésre vállalták a projektasszisztensi és a pénzügyi vezetői megbízást. Ettől kezdve sok-sok utánaolvasással, nagy szorgalommal, precízen elkezdték pótolni a hiányosságokat, ellátni a mukaköri leírásban megfogalmazott feladatokat. Többször álltunk úgy, hogy azt hittük, nem tudjuk végrehajtani az előírásoknak megfelelően a pályázatot. De egymást biztatva, segítve mindig továbbléptünk. Bár hivatalosan nem volt a menedzsment tagja az igazgatóhelyettes, de nagyon sok pályázattal kapcsolatos munkát magára vállalt- pl. az összes továbbképzés , jelentkezés szervezése, lebonyolítása-, ismerte a pályázati anyagot, a tennivalókat közösen megbeszélve határoztuk meg. A szakmai vezető szorosan véve nem tartozik a menedzsmenthez,  mikor a kolléganő megkapta a megbízást, be kellett látnia, hogy saját magának kell kijelölni a tennivalókat, megismerni a pályázati anyagot, hisz mi örültünk, ha a saját feladatainkkal tisztába jövünk. Hamarosan örömmel nyugtáztam, hogy a rá jellemző precízséggel, önállóan végzi munkáját.

Decemberben aztán a pénzügyi vezetővel elhatároztuk, hogy felmegyünk Pestre a minisztériumba, s az ottani pályázati összekötőkkel személyesen beszéljük meg, mit hogyan kérnek. Egy teljes napot ott töltöttünk, de ettől kezdve biztosabban végeztük a munkánkat. Ennek eredményeként elfogadta az OKMTI a szerződésmódosításunkat,  befogadta a projektelőrehaladási jelentést, elfogadták a pénzügyi elszámolást. Ez legfőképpen  Évike érdeme, köszönet érte. Jelenleg újabb szerződésmódosításon dolgozik, egyes pénzügyi tételeket még átcsoportosítunk, fontosabb helyre tesszük.

 

Hálásan köszönöm mindenki odaadó munkáját. Jövőre folytatjuk!

 

Kunhegyes, 2010.06.24.

                                                                                               Baranya Pálné

                                                                                             projektmenedzser

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Naptár
2024. Március
HKSCPSV
26
27
28
29
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Ennyien vagyunk
Indulás: 2006-10-10
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Naptáras óra
 

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierj&#232;t!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre