A KUNHEGYESI REFORMÁTUS ÁLTALÁNOS ISKOLA LAPJA
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Csengőszó
 
Képek
 
Linkek
 
Alapítvány

Az Orando et Laborando Alapítvány számlájára a 2010. évben az 1%-okból 270.473 Ft érkezett.

Az összeget az alapítvány az alapító okiratában foglaltakra használja fel.

 Hálás köszönet minden adományozónak!

Továbbra is szeretettel várjuk adója 1%-át. Adószám: 18826517-1-16

Számlaszám: 11745145-20004271

Megérkezett az alapítvány számlájára a Mága Zoltán hegedűművész által a kunhegyesi református templomban tartott hangversenyén felajánlott 100.000 Ft is.

 
TÁMOP-3.1.4./08/2-2009-0116
TÁMOP-3.1.4./08/2-2009-0116 : Beszámolók

Beszámolók

  2010.01.31. 16:58

Egyéni tapasztalatok ember a természetben műveltségterület kompetencia vonatkoztatásában.

Az életpálya-építés kompetencia programcsomag bevezetéséről


Egyéni tapasztalatok ember a természetben műveltségterület kompetencia vonatkoztatásában

 

A tantárgy tanításának célja a tanulók természettudományos megismerési módszerei körének, kapcsolatok feltárása a szövegfeldolgozással szerzett és a tapasztalati ismeretek között, oksági kapcsolatok megfogalmazása. Emellett a természet megismeréséhez szükséges önálló tanulási technikákat tovább fejlessze a tanulókban egyéni-, páros- és csoportos munkaformában. Bővíti a könyvtár lehetőségeinek felhasználását és a tanulók intenzíven foglalkoznak a megszerzett természettudományos ismeretek öntevékeny bemutatásával, a digitális ismeretek naplójának vezetésével, és „Természetismereti kisokos” kiadványt készítenek. Ami nálunk, a természetismeret füzetben valósul meg.

Az első negyed évben a következő célok valósultak meg:

Célunk a technikai környezetben való tájékozódás segítése a technikai környezetben használatos anyagok megfigyelésével, az információközlés játékos formában való megismerésével, a könyvtárban végzett ismeretszerzési technikák elmélyítésével, a technikai rendszerek és az ember kapcsolatáról való beszélgetésekkel, valamint a környezetszennyező anyagok és az ember kapcsolatáról történő viták segítségével. Sokszor a viták mellett a szubjektív gondolataikat is kértem megfogalmazni házi dolgozat formájában.

Célunk még a természetföldrajzi ismeretek bővítése Magyarország nagy tájainak, Budapestnek és környékének, Európának, a szárazföldeknek és az óceánoknak, valamint a Föld alakja és az éghajlat összefüggéseinek megismertetése. Mindezt szöveg feldolgozási, térképolvasási, tájolási tevékenységekkel.

Céljainkhoz tartozott a testünk és életműködéseik megismerésének elmélyítése a serdülés folyamatának és megnyilvánulásai (a bőr változásai, mozgás, hangmagasság, másodlagos nemi jelleg, havi vérzés, magömlés), a személyi higiénia, a káros élvezeti szerek hatása és az elsősegélynyújtás, betegápolás feldolgozásával. E tevékenységeket csoporton belüli feladatmegoldás és a csoportok közötti viták jellemzik a különböző ismeretek, vélemények és elképzelések ütköztetésével.

Fontosnak tartottam, hogy a tanuló tájékozódjon a technikai környezetben, figyelje meg az anyagokat az anyagi tulajdonságaik alapján. Áramoltasson információt játékos formában, kódolja és dekódolja azokat. Végezzen könyvtármunkát, szerezzen ismereteket a nyomtatott és a digitális ismerethordozók használatával. Beszélgessen és vitatkozzon a technikai rendszerek szükségességéről és energiaigényéről. Csoportosítsa a környezetet szennyező anyagokat és vitatkozzon az ember felelősségéről. Szerencsére, hiába nagy létszámú osztályban történtek ezek a módszerek, felnőtt ember módjára tudtak komoly témákról vitatkozni egymással a különböző csoportok

A tanuló önállóan ismereteket szereztek a serdülés folyamatáról és megnyilvánulásairól egyéni és csoportos szövegfeldolgozással, DVD és videó filmek megtekintésével, és a saját serdülés megfigyelésével. Előadásokat meghallgattak és a serdülőkori problémákat csoportos munkafeladatok keretén belül, beszélték meg. Tudtak vitatkozni szexuális témájú a problémák lehetséges biológiai, lelki, társadalmi okairól.

A tanulók önálló ismereteket szereztek a higiéniáról, a káros élvezeti szerek hatásáról, az elsősegélynyújtásról, a betegápolásról egyéni és csoportos szövegfeldolgozással DVD és videó filmek megtekintésével. Vitatkoztak a csoportos megbeszéléskor, a higiéniáról, annak biológiai és társadalmi fontosságáról. A csoportok közti vitában aktívan részt tudtak venni a káros élvezeti szerek használatáról. Tanulságos plakátokat készítettek, melyeket a szóvivók segítségével be is mutattak egymásnak.

Úgy érzem ezeknek, a módszereknek a segítségével sikerülhet közelebb vinni a gyermekek gondolkodását egy tudatosabb emberkép kialakítása felé.

                                                                    Fekete-Budai Borbála

 

 

BESZÁMOLÓ

 

A kompetencia alapú oktatási programcsomagok alkalmazásáról az életpálya-építés kompetenciáinak fejlesztéséről a 6. évfolyamon

 

 

Bevezető

 

A kompetenciaalapú oktatás keretében került bevezetésre a 6. osztályban az életpálya-építés kompetenciaterület „A”-programcsomagja a 2009/2010-es tanévtől.

Az osztályfőnöki órán (annak teljes óraszámú lefedésével) valósul meg az életpálya-építés.

A kapcsolódó tanfolyam igen későn, már a programcsomag bevezetése után indult el Szolnokon. Az előadás és a gyakorlati foglakozás elsősorban a módszertani alapokat kívánta lefektetni. A adminisztrációs követelményekre pedig a kollégák egymás közti beszámolói során derült fény.

A pedagógusok nagy része tehát részben önállóan a tanári kézikönyv és a központi feladatlap segítségével végzete el a tanórai tevékenységet, ami az előadó szerint helyes eljárásnak bizonyult.  

 

 

Az eszközök

 

Az internetes forrás, illetve a mentor (Bugyik Lászlóné) által biztosított eszközök (tanmenet minta, tanári kézikönyv, tanulói munkafüzet) segítségével az órák megtervezése és levezetése lényegesen egyszerűbbé vált.

Az IKT-s eszközök használata is kellő mértékű, hiszen a pályázati laptop, az iskola műszaki berendezései (televízió, videomagnó, DVD-lejátszó, projektor) mind rendelkezésre állnak a tanteremben. Így a kötelező 30%-os lefedettség könnyedén biztosítható, különösen annak eredményeként, hogy a tantermekben az intrenetes hozzáférés is megoldott.

 

 

A diákok

 

A diákok érdekesnek, aktuálisnak és korosztályukhoz illőnek gondolják a feladatokat, bár ehhez az is hozzátartozik, hogy a példatár bőségesen kínál lehetőséget a szelektálásra, így a diákok képességeinek és érdeklődési körének megfelelően válogathatunk a feladatok közül.

 

 

Összegzés

 

Az órák során a csoportok általában gyorsan szerveződnek, majd ugyanígy dolgoznak. A csoportok tagjai segítik egymást, és az életpálya-építés a kedvelt tárgyak közé tartozik. A feladatok változatossága miatt a diákok szívesen és érdeklődve oldják meg a feladatokat. Hozzásegít ehhez a multimédiás eszköz használata és a feladatok játékossága is.

 

 

Magyar György

 

 

 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Ennyien vagyunk
Indulás: 2006-10-10
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Naptáras óra
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal