A KUNHEGYESI REFORMÁTUS ÁLTALÁNOS ISKOLA LAPJA
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Csengőszó
 
Képek
 
Linkek
 
Alapítvány

Az Orando et Laborando Alapítvány számlájára a 2010. évben az 1%-okból 270.473 Ft érkezett.

Az összeget az alapítvány az alapító okiratában foglaltakra használja fel.

 Hálás köszönet minden adományozónak!

Továbbra is szeretettel várjuk adója 1%-át. Adószám: 18826517-1-16

Számlaszám: 11745145-20004271

Megérkezett az alapítvány számlájára a Mága Zoltán hegedűművész által a kunhegyesi református templomban tartott hangversenyén felajánlott 100.000 Ft is.

 
TÁMOP-3.1.4./08/2-2009-0116
TÁMOP-3.1.4./08/2-2009-0116 : A TÁMOP 3.1.4.-08/2 pályázat megvalósításáról

A TÁMOP 3.1.4.-08/2 pályázat megvalósításáról

  2010.01.24. 09:01

Félévi beszámoló


6 osztályban vezettünk be kompetenciafejlesztő programcsomagot: 2. o. matematika, 3.b szövegértés-szövegalkotás, 4.és 5. o. angol nyelv, 6.o. életpálya, 7.o. matematika. Továbbá 7. osztályban tantárgytömbösített oktatást magyarból és matematikából, ezért kéthetes oktatási ciklusban tanítunk – A és B hét (egyik héten csütörtökön egymás után 3 magyar, pénteken 2 magyar óra van, másik héten ugyanígy matematikából). 6. osztályban tantárgyi bontás nélkül tanítjuk az Ember a természetben műveltségterületet.

Rendszeres a kapcsolat, a találkozó a mentorokkal, szaktanácsadókkal.

Megszerveztünk egy 3 hetet meghaladó projektet, amit november 27-től karácsonyig megvalósítottunk (hitélet projekt), további témahétre, moduláris programra, önálló innováció kidolgozására, a pedagógiai program átdolgozására is sor kerül.

Ezek mellett a bevont pedagógusok 6 db 30 órás tanfolyamot kötelesek elvégezni, illetve a tantestület kétszer 30 órás továbbképzésen vett részt, még két fő SNI tanulók képzésére készítő továbbképzést, 1 fő 2x30 órás vezetőképzést végzett. Minden tanfolyam záródolgozat megírásával végződik.

 

Szülők, óvónők, kollégák részére nyílt órákat tartottak a pedagógusok. Részt vettek Budapesten a Gyermekek Házában jó gyakorlat átvételén.

A tanulók nagyon kedvelik az újfajta tanulási módszereket (csoportmunka, páros munka, digitális eszközök bevonásával tartott óra stb.)

Természetesen azokban az osztályokban és tantárgyakban is folyik a kompetenciafejlesztés, amelyeket nem vontunk be a pályázatba, csak náluk nincs beszámolási, felmérési kötelezettségünk.

Eszközbeszerzések: a pályázat eszközbeszerzési lehetőségéből 6 db laptopot, 2 db vetítővásznat, nyomtatót, 2 db CD lejátszót, 2 db DVD lejátszót vásároltunk. Felajánlásokból, iskolai költségvetésből tévékészülékeket, DVD lejátszókat vettünk a bevont osztályokba (is), az Apáczai Kiadótól pedig újabb 2 db projektort kaptunk, így jelenleg 4 db projektorral rendelkezik intézményünk. A TIOP pályázat megvalósulásával mind a 9 tantermünbe jut projektor vagy interaktív tábla.

Benyújtottuk a PEJ-t.

 

 

 

 

 

Szövegértés –szövegalkotás   kompetencia alapú oktatás tapasztalatai

 

 

 

Évfolyam: 3. osztály

Időkeret: 2oo9. szeptember, október, november, december

 

Felkészülés a kompetencia alapú oktatás bevezetésére

 

A 2oo8 – 2oo9.tanévben az iskola pedagógusai tantestületi és munkaközösségi foglalkozás keretében  foglalkoztak  a kompetencia alapú oktatás bevezetésének lehetőségével.

 

- Kompetencia fogalma

- Kulcskompetenciák

- Fejlesztési alapelvek

- Módszerek

 

Nyári továbbképzések

 

- Projektmódszer bevezetése, epochális oktatás

- Szövegértés –szövegalkotás kompetencia fejlesztése

 

Bevezetett kompetencia elemek, új módszerek, tapasztalataim

 

Mindennapi mesehallgatás:

 

Benedek Elek mesegyűjteményét olvastam a gyerekeknek. Próbálok meghitt hangulatot teremteni meseolvasás közben. A gyerekek örülnek a mesének, nem okoz nehézséget nekik a régies nyelvezet. Belefeledkeznek a mesehallgatásba. Remélem, hogy szókincsüket szóbeli és írásbeli szövegalkotásukat fejleszti a sok szép mese. Eleinte nagyon nehezemre esett, hogy nem magyarázhattam az ismeretlen kifejezéseket, nem kérhettem vissza a hallottakat.

 

Alapozó gyakorlatok:

 

Első és második osztályban sok térbeli, síkbeli tájékozódási gyakorlatot nagymozgás, testséma és finommozgás  fejlesztést végeztünk. Az idén egyensúlyfejlesztéssel foglalkoztunk. Ezt a testnevelés órákhoz kapcsoltam általában. Az auditív és vizuális figyelemfejlesztési gyakorlatokat a magyar órákon csináljuk. A gyerekek játékként élik meg az alapozó fejlesztéseket.

 

 

Beszédművelés:

 

Magyar költők gyermekverseivel végeztünk beszédművelő gyakorlatokat. Hangsúly,hanglejtés, hangerő voltak az órák gyakorlóanyagaiban. A nyelvtörőket különösen kedvelik a gyerekek. Nem minden órán végzünk beszédművelő gyakorlatokat.

 

Beszélgetőkör:

 

A hetet egy körbeülős beszélgetéssel kezdjük. Itt a beszédbátorságot, egymásra figyelést tanuljuk miközben aktualitásokról, örömhírekről beszélgetünk.

 

Anyanyelvi tapasztalatok fejlesztése:

 

Az anyanyelvi tapasztalatszerzést próbálom beépíteni a szövegfeldolgozásba. Használjuk az Apáczai nyelvtan könyvet és munkafüzetet is. Sokkal több példát keresünk egy-egy nyelvtani fogalom megismeréséhez. Magát a nyelvtani fogalmat-bár az új tanítási módszer kifejezetten nem ajánlja megnevezni-megmondom a gyerekeknek. A számonkérés szintjét még nem tudtam eldönteni.

 

Új módszerek alkalmazása:

 

A kooperatív tanulási módszert ebben a tanévben kezdtem alkalmazni. A gyerekek véletlenszerűen kialakított alkalmi és állandó négytagú csoportokban dolgoznak. Januártól 6 hetente készülök új csoportokat kialakítani, hogy mindenki mindenkivel dolgozhasson egy csoportban. A gyerekek szeretik ezeket az új módszereket s már  igénylik is. Minden nap használom ezeket a kooperatív technikákat általában az óra ráhangoló szakaszában. Új ismeretanyag feldolgozására egész órán csak kevésszer alkalmaztam.

A differenciálás módszere nem új az osztálynak. Első és második osztályban már hozzászoktak a mennyiségi és minőségi differenciáláshoz.

 

IKT-val megerősített órák:

 

A magyar népmesék sorozat rajzfilmjeit használtam szövegértés, szövegalkotás, anyanyelvi tapasztalatszerzés gyakorlásához. Az IKT továbbképzés hiányzik!

 

A pedagógusnak szüksége van a szakmai megújulásra. A gyerekeknek tetszenek az új munkaformák, a változatos feladatok. A tanterem mérete és berendezése megfelel az újfajt kihívásnak.

A továbbképzéseknek időben kellett volna lezajlaniuk, hogy a bevont pedagógusoknak legyen megfelelő idejük a felkészülésre.

 

 

                                                                                             

Kunhegyes, 2009. december 22.                                                      Gorzásné Nagy Judit

 

 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Ennyien vagyunk
Indulás: 2006-10-10
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Naptáras óra
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal